humor

MARINA RAIČEVIĆ - KAŠALJ


Kašalj

Резултат слика за kašalj


Ustao sam rano ali ne da bih stigao u školu na vreme, već da pohitam na redovnu kontrolu. U čekaonici- očekivana gužva. Svoju knjižicu ostavljam, preko već parkiranih, na šalter.
- Da li doktorka Mira radi danas?,  upitah čoveka koga ne poznajem lično, ali sve ove ljude  viđam svakog meseca .
- Radi, radi… ali sestra još nije odnela knjižice.
Naslonim se na zid. Sestra u svojoj pristojno kratkoj beloj uniformi prošparta pored nas lupkajući svojim štiklicama i odnese knjižice u ordinaciju. Gledam ljude. Neki stoje, neki sede. Sve je mirno i tiho.
Prilazi mi poznat mladić, ali ovde ga prvi put vidim. Obrati mi se poprilično glasno, tako da se neki trgoše.
- O profesore, dobar dan. Evo, i ja došao. Prehladio se nešto- , na silu poče da kašljuca. A, Vi…  otkud Vi ovde?
- Pa…  eto isto kao i ti.
Pažljivo me je odmerio od glave do pete, pa od pete do glave i zagledao mi se u oči. Način na koji je to uradio podsetio me je da me uskoro čeka i pregled na skeneru koji mi je zakazan prošle godine .
- A , Vi još predajete u našoj školi?
- Predajem, predajem… i pomislim kako i ovde, jednom mesečno, predajem zdravstvenu knjižicu.
- Jaoj...profesore, kad će više da nas prozovu? Kad se setim škole...eh, što se i ovde ne proziva kao u školi… ono... kad  profesor kaže- aj ti, aj ti…
- Nego kako si ti?
- Dobro sam profesore. Odlično ! Ma, ekstra ! Prošle godine me zaposlio ćale preko nekog svog druga u državnoj firmi. Plata solidna… nije loše…  nije loše...da ne kvarimo. Trenutno sam na bolovanju. Otvorio ga,  pa sam došao da vidim ako mogu, da mi ga produže.
Bacih pogled na sat i uzdahnuh. Ako me doktorka ne prozove za deset minuta, zakasniću na treći čas, a jedva sam ubedio koleginicu da rotiramo časove. Zarotirah sat na ruci. Metalni kaiš sata se otkači i jedva  ga zadržih da ne padne.
- A, Vi ,profesore, nešto ste mi nervozni ?! Niste bili takvi… ne... ne… sećam se. Koji ste Vi nama bili dobrica !  Skakali smo Vam po glavi … a tek roditelji ! A, Vi ništa.  A tek  šta su vam radile neke  kolege, pa tek direktor …ma,  ja bih sve to pod pesnicu bacio… Ne stvarno…koji ste Vi kul  lik … znači …  respekt  
Nisam mogao da ispratim šta je dalje pričao. Pričao je brzo, ni nalik onom njegovom razvlačenju reči i rečenica kada se obnavljalo gradivo.  Učinilo mi se kako zid postaje sve mekši, i mekši. Obuze me neki čudan osećaj prijatnog propadanja. Trgoh se kad začuh svoje ime. Uđoh u ordinaciju. Doktorka Mira me je pregledala za pet minuta. Prepisa mi istu terapiju, zakaza novu kontrolu za mesec dana i reče- Samo bez stresa. Odlično znate da svaka stresna situacija dovodi do pogoršanja Vašeg depresivnog stanja. Zahvalih joj se, kako red nalaže.
Stao sam u red da me zavedu u zdravstvenu evidenciju. Dok sam stajao, osetih blago tapšanje po ramenu. Okrenuo sam se i ponovo ugledao svog bivšeg đaka.
-Profesore, ako Vas neko pita, ovde se nismo sreli, prošaputa.
- Dogovoreno,  nakašljah se na silu, najglasnije što sam mogao.

Marina Raičević

Administrator ШИПАК

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.