Časopis Šipak

IVAN LIKAR: DRAKULIN GOST


                                                        DRAKULIN GOST

 


 

 

              Moram da priznam da nisam ovako zamišljao svoj život posle završenih studija filozofije na Sorboni. Ja sam planirao da tražim pomoć od članova naše slavne Akademije nauka, i da im se žalim na probleme koje imam kao direktor biblioteke u Babušnici, ali kada sam poslednji put bio u Beogradu, nikoga nisam zatekao. Na ulazu su me dočekale dve čistačice, pijane ili obnevidele. I meni dođe da se napijem od muke posle celodnevnog čitanja knjiga. Ponekad me prekine orkanski vetar koji duva kroz praznu biblioteku, što mi donosi neku vrstu utehe. Kad sam se predstavio kao ugledni stručnjak, kao da se sve  promenilo. Pale su maske, i otkrilo se da se iza zavesa kriju i mrtvački sanduci. „Nisu ovde. Otišli su na simpozijum u Transilvaniju, kod Drakule“, rekla mi je čistačica zevajući. I mada sam bio razočaran, znam za ugled koji akademik Drakula uživa u naučnim krugovima. I sam sam bio njegov gost, i jedva spasio živu glavu. Kočija je celu noć putovala kroz nemogući predeo za koji nisam ni znao da postoji. Grof me je dočekao vrlo ljubazno, na visokoj planini, gde prolaze samo medicinske sestre. „Izvolite, samo izvolite, mladi doktore“, rekao je akademik, gledajući me zagonetno. „Vrlo ste mladi, takvi nam trebaju. “ Nisam ga pitao šta je hteo da kaže, ali on je sam pojasnio. „Sve je to staro i dotrajalo, ni sva krv ovog sveta nije dovoljna da ih podmladi. “ Akademik me je zatim zamolio da se opustim, i otišao da se prošeta oko svog sablasnog zamka. Uplašen, posmatrao sam sa prozora kako se Drakula, pre toga hodajući na sve četiri, pretvara u slepog miša. „Ne znam što ste toliko začudili. To je kod nas u Transilvaniji sasvim normalno“, rekao je grof. Vrlo sam se uplašio. „Idite“, rekao je sažaljivo. „Vama ovde nije mesto. “ Prijatna uspomena, koje se rado sećam. Zato me je pominjanje uvaženog akademika Drakule, tokom posete našoj slavnoj Akademiji, na nju i podsetilo. Sama ekskurzija u  Beograd nije prošla baš sjajno. Kroz  prazan prostor naučnih ustanova prolazio sam i prolazio, i čuo istovetan odgovor da su svi otišli u Transilvaniju  i da će biti Drakulini gosti. Vladalo je mišljenje da će svanuti novo doba u nauci, kada se budu vratili. Znam to i predosećam. Jer na jednom simpozijumu, na koji sam bio pozvan, gde me je isprepadana kustoskinja gledala kao nekog vampira, video sam nove nade naše nauke, potpuno blede ljude bez imalo originalnosti. Onda se kolovođa naklonio i zahvalio Drakuli na pomoći nauci. Iz neba je nošeno vetrom počelo da pada lišće kao zavesa posle ovog govora.

 

 

 

Ivan LIKAR

 

 

Administrator ШИПАК

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.