Milan Stanković

МИЛАН СТАНКОВИЋ: ЂАЧКА КУХИЊА И ПЕДАГОШКА РЕВОЛУЦИЈА


 ЂАЧКА КУХИЊА И ПЕДАГОШКА РЕВОЛУЦИЈА


Од свих педагошких иновација које су последњих година обогатиле просветни систем, највећи успех постигла је – ђачка кухиња. И то не било каква: прва у којој ученици једу, а наставници – служе. Јер, како је мудро приметио директор на свечаном отварању: „Дошло је време да се наставници коначно приближе ученицима. А има ли ближег начина од оног када им додаш тањир?“

Тако је и било. Првог дана, професорка математике добила је улогу конобара за столом VII-3, где је морала да води рачуна да ниједно дете не остане без пиреа. Професор физике био је задужен за резање меса, јер је, како рече директор, „прецизан у милиметар“. Наставница српског носила је супу, јер „има смирену руку и богат речник за извињавање“.

Ученици су у почетку били уздржани. Али већ након првог оброка, демократија је процветала као бурек у рерни.

– Извините, наставнице, овај пире је млак! – рекао је један седмак, гласом клијента из ресторана са три звездице.

– О, извињавам се, душо, сад ћу донети топлији.

– Нема потребе, али ћу морати да вас пријавим Савету родитеља за квалитет услуге.

Наставница је климнула с разумевањем. Педагошки је прихватила критику. Уосталом, како и не би – на стручном семинару „Комуникација са гладним клијентом“ научила је да је важно сачувати осмех, чак и кад ти неко просипа супу по ципелама.

Професор физике се, међутим, није најбоље снашао. Ученик га је замолио да му исече шницлу „на танко, по прецизној формули“. Професор је, у жару рада, превише притиснуо нож, па је шницла одлетела преко стола и погодила другог ученика у чело.

– Наставниче, молим вас да се сами пријавите за казну, пре него што jа позовем школског менаџера за гастрономску дисциплину! – рече дете озбиљно, бришући трагове меса.

Професор се поклонио и послушно кренуо ка кутку за размишљање, који је некад био зборница.

Посебно емотиван тренутак догодио се кад је једна ученица, у знак захвалности, гурнула сто динара у џеп наставнице која јој је донела воду без мехурића. „За вас, наставнице, зато што сте једина која је разумела моје жеље.“ Наставница је била дирнута. Први пут после двадесет година у просвети, неко јој је оставио бакшиш, а не пријаву. Дан је завршен свечано. Директор је одржао завршну реч, хвалећи тимски дух и нову димензију сарадње. Само су наставници деловали благо изнурено, с флекама од соса по скромним оделима и широким педагошким осмехом а ла Фернандел.

Али, кад су чули да ће најуспешнији конобар недеље добити признање „Златна варјача са потписом директора“, сви су одмах оживели. Наравно, у овој школи, каријера се више не гради бројем петицa, то је одавно превазиђено јер постоји њихова инфлација – него бројем послужених тањира без замерке.

И тако је просвета, коначно, постала услужно-усмерена. Деца задовољна, наставници послушни, а систем – сит. Само се негде из кухиње још чуло тихо питање професора историје:

– Извините, директорка, да ли смем и ја да пробам мало пасуља?

– Не, колега, правила су јасна. Наставници не једу са ученицима. Али, ако будете вредни, можда вам ученик остави део порције као бакшиш. И тако је почела нова ера школске педагогије – ера хране, услуге и свеопште предусретљивости.

Легендарни Боб Рок би рекао: Ко једе није гладан, а ко је гладан, тај није сит!

Уџбеници ће се још писати, али мој је већ спреман.

Свака сличност са стварним догађајима је искључена. Прича је

искључиво плод маште аутора.


Милан Станковић

Administrator Marina Raičević

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.