Bratislav Kostadinov

МИ САТИРИЧАРИ НЕ УЛЕПШАВАМО И НЕ ЗАОБИЛАЗИМО СТВАРНОСТ – ИНТЕРВЈУ СА БРАТИСЛАВОМ КОСТАДИНОВИМ


МИ САТИРИЧАРИ НЕ УЛЕПШАВАМО И НЕ ЗАОБИЛАЗИМО СТВАРНОСТ – ИНТЕРВЈУ СА БРАТИСЛАВОМ КОСТАДИНОВИМ, ДОБИТНИКОМ НАГРАДЕ ЗА НАЈБОЉИ АФОРИЗАМ НА ОВОГОДИШЊЕМ „САТИРА ФЕСТУ“

Увек сам водио рачуна о томе да много више читам сатиру него што је пишем, јер нико не зна све и нико не може да види све, а и нама, српским сатиричарима је лако, јер имамо од кога да учимо, ми смо земља Домановића, Виба, Радовића... 

 

Шипак: Господине Костадинов, честитамо на освојеној награди за најбољи афоризам на овогодишњем „Сатира фесту“. Поред ове награде, Ви сте ове године освојили и „Вибову награду“ за најбољег младог сатиричара, трећу награду на „Чивијади“ и похвалу на македонском фестивалу „Јас, Итар Пејо“, па слободно можемо рећи да је ово Ваша година. Колико награде једном афористичару значе? Која је тајна Вашег успеха?

Костадинов: Хвала Вам на честиткама и што пратите мој рад. Као и сваком сатиричару, и мени су награде веома значајне, јер ме мотивишу на још веће залагање и још већ рад, јер сада други, а и ја од себе очекујем још боље афоризме. Ове награде имају велики значај јер их додељују колеге, врхунски српски сатиричари. Тајна успеха је да будете најстрожији управо према себи, да свакодневно размишлљате о новим идејама, да тражите нове начине гледања на стварност која нас окружује.


Шипак: Ваш победнички афоризам на „Сатира фесту“ гласи: „У свету постоји једно царство, а код нас царство једнога.“ Каква су Ваша искуства са читаоцима? Да ли ослушкујете глас народа када пишете своје афоризме?

Костадинов:Моја искуства са публиком су фантастична, јер често наступам на сатиричним дешавањима, како у Крушевцу са колегама из Чарапанског афористичарког клуба, тако и широм Србије. Ту се најбоље види колико је добро оно што сте написали, публику не можете преварити, она у афоризму реагује на оно што је највише погађа и у свакодневном животу. Врло често и током шетње кроз град, само из неколико речи пролазника, добијем безброј идеја за афоризме.


Шипак: Ваш афоризам „Дрога свуда у свету изазива зависност. Једино на Косову независност.“ је објављен на порталу часописа за хумор и сатиру „Шипак“ и за веома кратко време ушао у народ, што доказују велики број лајкова, дељења, па чак и објава без потписа аутора. Какав је осећај када се тако нешто деси, када афоризам пређе у народну изреку? А како се осећате када неко плагира Ваш афоризам?

Костадинов:Осеђај је сјајан, иако када сам га написао нисам могао ни да наслутим какву ће реакцију изазвати код оних који прате Шипак. Људи реагују на оно што их највише мучи и притиска. Ми сатиричари не улепшавамо и не заобилазимо стварност, ми упозоравамо и скрећемо пажњу на најболније и најтеже аномалије у друштву. Што се тиче плагирања, могу да кажем да чим неко то ради, то значи да је препознао квалитет и значај тог афоризма.


Шипак: Објавили сте за сада само једну књигу афоризама. Откуд Ви у том царству сатире? Ко Вас је натерао на то? Који су Ваши планови за будућност?

Костадинов:У сатиру сам ушао сасвим случајно, пратећи афоризме и приче у новинама, часописима и књигама, па сам помислио да бих можда и ја могао да кажем нешто, натерао ме је сам живот и ова наша невесела стварност. Увек сам водио рачуна о томе да много више читам сатиру него што је пишем, јер нико не зна све и нико не може да види све, а и нама, српским сатиричарима је лако, јер имамо од кога да учимо, ми смо земља Домановића, Виба, Радовића... Планирам нову књигу афоризама за наредну годину и још пуно дружења са колегама сатиричарима и са публиком која цени сатиру.



КРАТКА БИОГРАФИЈА



Рођен сам у Крушевцу 1975. године.
Дипломирао сам на Економском факултету у Нишу.

Објавио сам књигу афоризама „Воштена интелигенција“ 2015. године.

Члан сам Удружења књижевника Србије и Београдског афористичарског круга.

Добитник сам Вибове награде за 2016. годину и награде Сатира феста 2017 на најбољи афоризам „Вук Глигоријевић“.

Добитник сам прве награде за афоризам на Сатиричној позорници „Жикишон 2016“ у Параћину; друге награде за афоризам на Сатиричној позорници „Жикишон 2013“  и „Жикишон 2015“ у Параћину; друге награде за афоризам на Фестивалу „Пијанец 2014“ у Делчеву (Македонија), треће награде за афоризам на „Чивијади 2017“; специјалне награде за афоризам на конкурсу „Јас, Итар Пејо 2017“ у Битољу (Македонија), а афоризми су ми заступљени у Алманаху афористичара „Афотека 2“ из 2013. и зборнику Банатског пера 2013., 2014. и 2016. у Житишту.
Учествовао сам на „Сатира фест“ 2015., 2016. и 2017. године.

Афоризми су ми објављивани у Вечерњим новостима, Политици, Илустрованој Политици, хумористичким часописима Јеж и Жуч (Даниловград) и крушевачким часописима Путеви културе, Багдала, ПоезијаСРБ и Град.

Редакција "Шипка"


Administrator ШИПАК

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.