Časopis Šipak

ЖИВОЈИН ДЕНЧИЋ: БЕСЕДА БРАНИОЦА

 

БЕСЕДА БРАНИОЦА

 

 


 

Госпођо председнице Већа, госпође суткиње чланови Већа! Саслушао сам племениту, уздржану реч заменика дисциплинског тужиоца нашег Друштва за заштиту животиња у Горњој Клисури госпође Ловорке Срећковић Стојнов и потпуно се слажем с многим од онога што је она казала. Ми се разилазимо само у врло малом, па ипак мој задатак после њеног говора није олакшан. Тешкоће овог дисциплинског процеса није у његовим чињеницама нити у њиховој сложености. Ако гледамо чињенице, предмет је једноставан, толико једноставан да ако се ограничимо само на догађај од 19. августа на Светски дан хуманитарних радника, онда нема о чему да расправљамо. Ко се неће сложити са оптужним актом дисци-плинског тужиоца подигнутим пред Дисциплинским судом за гоњење особа одго-ворних за тешка кршења међународног хуманитарног права и друге деликте про-тив животиња почињена на територији Друштва, да је окривљени одговоран за тешко дело изазивања опште опасности, да је опште опасном радњом изазвао опасност за живот мачора његове супруге Марка, на тај начин што га је назначеног дана, у време док је мачор спавао у купатилу испод прљавог веша, бацио у машину за прање веша заједно са стварима за прање и укључио машину и да је тиме поступио противно прописима о заштити животиња. Све су то неспорне чињенице.

 Ја бих могао да почнем непосредно с тим догађајем, али пре свега морам да нагласим да дужност адвоката јесте да штити свог клијента. Адвокат је (на ла-тинском) онај који је дозван у помоћ, достојан поверења за вршење адвокатуре, да је дужан да савесно пружа правну помоћ у складу са законом и кодексом професионалне етике адвоката, да је дужан да пружи правну помоћ свакој странци која му се обрати за такву помоћ. По сили свог позива морао сам да браним лопове, пљачкаше, силеџије и убице. И ма колико био тежак злочин мога брањеника, увек сам у његовим поступцима налазио ове или оне олакшавајуће околности. Али, госпођо председнице већа, госпође суткиње, адвокат је пре свега човек. И мене, као човека, као плуралисти, дубоко револтирају постуци мог садашњег брањеника. Да, ја сам бранилац, али кад видим тако гнусног злочинца, ја и нехотице пожелим не да браним њега, него од њега чланове нашег Друштва за заштиту животинај, наше кућне љубимце. И у циљу одбране свих наших интереса, ја одлучно подржа-вам захтев заменика дисциплинског ту-жиоца и сматрам да нема такве казне која би поправно деловала на окривљеног, која би иоле одговарала монструозном злоделу окривљеног. И управо због тога за окривљеног није олакшавајућа околност да је нашем љубимцу мачору Марку спасао живот кад га је извукао из машине, те да би га оживео одлучио да му да вештачко дисање уста на уста, и тако га отргао од сигурне смртиу, а да то није учинила његова супруга, са којом му је брак престао након овог случаја. Стога, госпође суткиње, предлажем да окривљеног искључите из нашег Друштва за заштиту животиња у Горњој Клисури, јер би само таквом казном била постигнута сврха кажњавања да убудуће не чини овакве или сличне злочине.

Administrator ШИПАК

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.