humor

МОМИР ВАСИЋ: КУМ


КУМ

Marlon Brando GIF

            Нема ту рођаче шта да се прича. Све је већ испричано, све се већ зна. И коме да причам? Ко данас ишта слуша? До кога може допријети оно што причаш? Ни рођена дјеца неће да чују шта им говориш.
            Све оно како се некад живјело, сва правила, све норме, сада више не важе.
Није то ко у твоје доба кажу. Друга су ово времена. Гдје си ти растао?
            Нема више чојства, поштења, ријечи.
Коме да вјерујеш, на кога да се ослониш?
Коме тајну да повјериш?
Некад је кум био светиња. Имаш кума не бој се. За кума би човјек дао све. Без кума не почињеш ломљење колача, кум вјенчава, кум крштава.
Кум ти се нађе кад је најтеже.
А данас ни кумови нису као некад. Сад кумимо партијске другове, па кад промјениш партију оде и кум. Прије су кумства била стара стотину година, а данас трају колико и партијски мандат.
Кажем куму зар није срамота да ти кум нема посао, оно јест да радим, али какав је то посао, ниси нико и ништа?
Ти куме ведриш и облачиш, а не можеш куму да нађеш неко добро мјесто да и мене мало ''Бог види''.
Вели кум тешка су времена, те не пита се само он, те није све тако једноставно како изгледа, те имају обавезе према коалиционим партнерима и на крају лакше би било да имаш завршен факултет.
Који, велим куме, реци само, завршићу.
Право  или економију, било би најбоље.
Е, ту се ја заинатим,распитам се мало, подигнем кредит и право у Травник.
Јест коштало, али завршим право. Нудили ми и магистратуру и докторат. Није велика разлика у парама.
Размислим, што да не, прије ћу се запослити, могу неко боље мјесто добити. Подигне и жена позајмницу те ти ја додам испред свог  имена ''доктор''.
Дедер куме да те сад видим. Опет поче да врда.Јесте да ми је честитао. Ето каже и Петровићи сад имају доктора, али посао не нуди.
Поново хиљаду и један разлог. Изгледа више им не треба доктора наука.
Кад једном зове, каже куме нашао сам ти мјесто да предајеш на факултету. Јесте приватни, али ко те сад пита је ли приватни или државни, битно је да си професор.
Па болан куме јел ти мене зезаш или стварно мислиш? Па зар сам ја толике паре дао за факултет и докторат па да радим на факултету, да предајем студентима?
Па болан куме ја не знам ни изговорити назив теме своје докторске дисертације, а да предајем студентима.
Ако имаш неко савјетничко мјесто гдје нећу ништа радити, ако немаш џаба ти и кумство и докторат.





Момир Васић

Administrator ШИПАК

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.