humor

PREDRAG RAJKOVIĆ: BREXITIĆ, SIVI TIĆ!


Brexitić, sivi tić!

Brexit: will it be the final denouement on 31 October? The EU/UK ...

Gledam nadmudrivanje Britanije u Ujedinjene Evrope oko njihovog razvoda. Te hoće-neće, ovako-onako, uzmuvao se narod sa obe strane Lamanša.
Na lepoj španskoj obali, živi nekoliko hiljada britanskih penzionera. Vrlo su zadovoljni, čak su dobili i pravo glasa na lokalnim izborima. Jedino zdravstveno osiguranje nikako da reše. Jer, glas ne košta, ali je lečenje skupo, pa je predmet nadmudrivanja između Španije i Britanije. 
( )

Pre desetak godina delili smo i dobro i zlo sa svojim prvim komšijama. Zajedno smo podizali ukupno šestoro  dece i znali sve jedni o drugima.
Ovaj događaj se desio upravo posle odvajanja Crne Gore od Srbije u posebnu, nezavisnu državu.
- Halo, komšija! – zove me Dragan – dođi do mene! Došao mi brat iz Crne  Gore.
- Ako ima šta da se popije, onda može?
- Ima pivo, crnogorsko, a naše - srpsko. Nikšićko, jel može?
- Zar da čekamo da se pokvari? - kažem.
Brat mu neki veseljak, sav preplanuo kao da se vazdan sunča na moru. Srdačno se pozdravismo.
- Radujem se što si došao da nas malo obiđeš. Dal će nam trebati pasoši i vize kad pođemo na more kod vas?
- Viđećemo! - veli on dipomatskim tonom i smeška se pobednički.
- Nismo se trebali razdvajati – nastavljam ja - Stotinama godina se sanjalo o ujedinjenju, a vidi sad! Otkad su se razdvojile Srbija i Crna Gora, nikakve vesti ne možeš čuti preko medija, kao da smo na različitim kontinentima.
- Čoče, ja sam ti glasa za nezavisnu Crnu Goru. Oduvek smo ti mi Crnogorci bili svoji na svome, a sa Srbijom želimo čist račun.
- Meni to nije po volji - velim -  Ali, ako većina tako želi, za mene je to zakon. 
- Voleo, ne voleo, tako ti je.
Ovu neprijatnu diskusiju, htede Dragan da okrene na drugu stranu.
- Nije on, komšija,  došao samo zbog obilaska.
- Nego?!
- Nego da ovde  započne svoj biznis.
- Znaš li Miću Radonjića – veli Crnogorac  - on ti je naš Crnogorac - poslanik u gradskoj skupštini.
Šta je ovo danas sa mnom, da li mi pivo udarilo u glavu po ovoj vrućini, a ništa ne razumem ovog čoveka. Stranski je to jezik  - taj crnogorski, a menjali ga nešto.
- Čekaj! – pobunim se - Valjda naš poslanik u našoj skupštini.
- Jok, vala! On je vazda bio naš čoek. Ih, koliko je Crnogoraca on pomoga.
- Ama čoveče, do sad si mi pričao o tome da je dobro što su se Srbija i Crna Gora razdvojile, da treba da imamo čist račun!
- Tako je, ništa ne poričem – potvrđuje Crnogorac.
Naljutim se i ustanem da idem. Pade mi nešto na pamet da pitam:
- A, mogu li ja da započnem neki biznis u Crnoj Gori?
- Ko ti brani! Ako imaš svog čoeka, sve može.
                                                                                                                                                                               Predrag Rajković


Administrator ШИПАК

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.