humoreska humor satira Šipak sipak.rs Časopis Šipak Miodrag Lazarević

МИОДРАГ ЛАЗАРЕВИЋ: ИСТРАЖИВАЧ


 ИСТРАЖИВАЧ

Милан, човек средњих година, у планинарској опреми, ходао је брдом већ

уморан. Кад је стао да предахне, помислио је да је узалуд превалио толики пут и да је

време да се врати. Али, из шуме је допирао звук неке свирале и пред њим се појави

старији човек са шубаром на глави и огрнут овчијим кожухом (на планини је и лети

хладно). Преко рамена носио је клечану торбу, а у руци је држао подужи прут са

избушеним рупама и Милан закључи да је то тај дувачки инструмент који је чуо.

-Помаже бог, пријатељу!- обрати се придошлица Милану.

-Добар дан- одговори Милан.- Је л' сте ви из овог краја?

-И из почетка и краја. А ти, истражујеш, а?

-Да. Ја радим истраживачко новинарство- одговори Милан.

-Ма, ниси ти једини, многи долазе овде да истражују, чули су да овде има много

злата. А 'де је теби детектор, без тог не можеш ништа да урадиш?

-Чуо сам да је овде откривено још једно налазиште злата, па сам дошао да се на

лицу места уверим. Ја о томе пишем- рече Милан, отвори ранац и извади диктафон.-

Ево, то је мој „детектор“.

-Тај прцољак!- зачуди се старац.- С тим нећеш ништа да постигнеш.

-Ама, ја с тим снимам разговор, после слушам и записујем.

-А! Да ти право кажем, има овде злата кол'ко 'оћеш. Ето, и ту, 'де стојиш, га има.

Милан одскочи у страну као да је угледао поскока и загледа се у земљу, а затим

упита:

-Је л' сте и ви налазили злато?

-Како да нисмо! Али ја идем тамо доле, поред реке и тамо испирам злато. Мало

по мало и сакупи се. Овде по брду и шуми није сигурно. Ето, ономад је један

истраживач с детектором, ту близу, нађен мртав.

-Вероватно је пронашао неки велики грумен злата и од среће му препукло срце.

-Мож' да буде, ал' не мора да значи. Него, ја сад истражујем друго злато. Јес' да

не сија к'о оно жуто...

-Какво је то злато?- зачуди се Милан.

-То су, младићу, печурке, тартуфи...

Одједном се у близини чуло гроктање свиња. Милан пребледе и упита старца:

-Да ли су то дивље свиње?

-Нису, не бој се. То су домаће, моје свиње и оне проналазе тартуфе.

-Ја сам чуо да има посебна раса паса за проналажење...

-Има, али они су скупи, а свиње ме не коштају ништа. Само морам да пазим и са

овај прут брзо да и' отерам, јер оне 'оће да поједу печурке. Ономад ми је био један

жгољави Италијан, пун пара и купио је од мене три кила тартуфа, није питао за цену, па

сам га зато одр'о. Те печурке су много здраве за јело и подижу снагу, разумеш нашта

мислим, а богаташи 'оће младе жене...

-Чуо сам да овде долазе еколози и не дају да се копа руда- промени Милан тему.

-Ма, шта 'оће ти јеколози, па мора држава од нечег да живи! Фала богу што

имамо то злато, па која земља то не би копала, 'ајде кажи!

-Али, уништава се природа!

-Их, има овде природе кол'ко 'оћеш!- рече старац и потрча с уздигнутим прутом

ка једној шареној крмачи која је почела дубоко да рије.

Милан пође ка свом ауту паркираном у подножју брда.


Миодраг Лазаревић

Administrator Marina Raičević

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.