humor

IVO MIJO ANDRIĆ: SMIJEŠNE PJESME


UDRI S DESNA, JA ĆU S LIJEVA

Zašto je nekim ljudima teško da odrede šta je levo, a šta desno ...

Udri s desna ja ću s lijeva
Da vidimo tko će jače,
Nek sve grmi i nek sijeva
Dok i kamen ne proplače.

Politika nije kurva
Koju svatko može vodit,
Ona zemlju zna da surva
Al' ne zna je preporodit.

U areni političkoj
Mnogi laju ko kerovi,
Tu ne možeš biti svoj
Jer tu svatko svakog lovi.

Jedni muču kao voli
Jureć slabije od sebe,
Drugi  klikću ka' sokoli
Kad navale na tetrijebe.

Među njima rijetke ptice
Lijepu pjesmu pjevat znadu,
One glume jarebice
Za plenumsku promenadu.

Kada krenu diskusije
Polemika i rasprava
Sukobe se strane dvije
K'o na brvnu, uh dva brava

Bolje reći dvije klike
Koje svoje  mane brane,  
Tad sve pršti od kritike
Perje leti na sve strane.

Neki ostanu bez gaća
Drugi gaće ukenjaju,
Tu sramotu narod plaća
Njemu račun dostavljaju.

Države sa malo ljudi
Znaju biti mnogo skupe,
Dok puk jadni ne poludi
Pa ne smijeni vlasti glupe.

Tad dovedu stranku pravu
Koja tješi ljude gladne
Da će radit po ustavu
Dok država ne propadne.



LIJEVO SMETALO

Privatna je stvar
Što sam ljevičar,
Ne vučem u desno
Tamo mi je tijesno.

Savjest mi je čista,
Nisam komunista,
Jer su komuniste
Zbrisali sa liste.

Socijalist jesam
Radikalist nisam,
Idem svojim smjerom
Oprezno i s mjerom.

Na prošlost ne pljujem
Sadašnjost ne trujem,
Budućnosti nemam
Jer se za smrt spremam.

No to mi ne smeta
Da budem poeta
I da pjesme stvaram
Te sam sebe karam.

Karanje pomaže
Da u lice kažem
Bobu da je bob
Popu da je snob.

Tako se ispraznim
Jer zločeste kaznim
Pjesničkom vještinom
I ponekom psinom.

Zbog ovih me stvari
Neki desničari
Smatraju budalom
I lijevim smetalom.

  

LIJEVO-DESNO

Ja sve gledam s lijeva
Žena gleda s desna,
Zato nam je kuća
Za dijalog tijesna.

Kad ja nešto kažem
Žena  me pobija,
Zbog toga mi život
Dođe  k'o robija.

Smeta mi kad ona
O prošlosti priča,
Jer umjesto NOB-a
Sve drugo veliča.

Njoj je idol striček
Koji je radio
Za NDH-a vladu
Kad je mlađi bio.

A pokojna baba
Sa očeve strane
Hranila je džaba
Gladne partizane.

Moj ćaća ko mladić
Domobran je bio
Ali je tu vojsku
Brzo napustio.

Sa junačkim vodom
Hrabrih domobrana
Predao se četi
Gladnih partizana.

Tako je postao
Vitez  mojih snova,
Borac za slobodu
Kćeri i sinova.

I moja je baba
Bila jatak NOP-a
Premda je štovala
I papu i popa.

Na sličan je način
I otac od žene
Došao do kape
I zvijezde crvene.

Služio je zemlji
U prošlom sistemu
Glede toga nije
Imao dilemu.

Ali šta to vrijedi
Kad je moja žena
Prestala vjerovat
U prošla vremena.

Pa je odbacila
Zvijezdu petokraku
Ne vodeć računa
O našemu braku.

Nit o činjenici
Da lijevi i desni
Nekad izgledaju
Kao pasi bijesni.

Jer se za vratove
Hvataju i laju
A da pravi razlog
Za svađu nemaju.

Idejno skretanje
Lijevo ili desno
Za sukladan život
Skroz je nepodesno.

Ono kvari vezu
I ljudske odnose
Pa se muž i žena
K'o psi ne podnose.

Jedno laje s lijeve
Drugo s desne strane
Dok im luda pamet
Il' srce ne stane.



I LIJEVO I DESNO

Ljevičar sam naginjem se desno
Ne bi li me oni podržali
Na glasanju bilo mi je tijesno
Moji su me jedva izabrali.

Falilo je desetak glasova
Kad je Sabor birao odbore
Koji važne teme pretresaju
Prije nego debatu otvore.

Odbori su bitni za državu
Oni daju mudre preporuke
Parlamentu prije donošenja
Bilo koje strateške odluke.

Bez njih naši dični zastupnici
Ne bi mogli voditi rasprave
Niti bi se sjajnim replikama
Mogle punit neke šuplje glave.

Sve bi bilo dosadno i jadno
Za publiku uz te-ve ekrane
Koja guta masne diskusije
Mjesto kruha i nemasne hrane.

Što bi narod da nema zabave
Koju nude jalove prepirke
Oko ovog ili pak onoga
Što je kajda muškog uda svirke.

Mi smo znalci svega postojećeg
Kada treba pričati u prazno
Za tu sjajnu kilavu debatu
Svaku temu svrnemo pod razno.

Zato nam je država u krizi
Jer smo dužni skoro kao Grci
Gospodarstvo sve nam niže klizi
U velikoj mi smo danas frci.

Kako vratit ogromne kredite
Servisirat dospjele kamate
Sve nam visi ko staračke kite
Pa živimo u dugu - na rate.

Zbog toga sam za lijevo i desno
Jedna stran(k)a dovoljna mi nije
Kad je drama vazda mi je tijesno
Pa se 'vatam smiješne poezije.

Ivo Mijo Andrić

Administrator ШИПАК

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.